LIKE!

favourite links

Saturday, December 11, 2010

Friendster, Tagged dan Kini FACEBOOK

Kenal x sapa ni? ni MARK ZUCKERBERG (pencipta FB)
yeah zaman muda mudi dulu FRIENDSTER. Sapa ndak tau apa tu FRIENDSTER? Kampungan la kamurang. Friendster yg lebih pemes dikenali sebagai FS telah menjadi PUJAAN HATI kepada para kaki tangan c online, dan para pencari ilmu hitam(ilmu guna2 @ santet) auuuu.... masih daku teringat kenangan lama. atukoi. FORM 2 aku suda pndai ni online2.. tp tym tu masi guna dial up..(ulu2@kampungan) manada wireless segala ni.. mangkali kalau ditanya, "nak! apa tu wifi?" xtau pak. "wireless?", natang gapo tu pak? kawe dop tahu.. =.= (klate la pulakk).. ahhhh! mesti ndak tau punyerrr.. kalau pg CC (cyber cafe@ kadai siber) MAHAL gilaaaaa mau sewa PC(kumputerrr) diaa.. 1jam bersamaan rm3.50. kalau beli kepsi suda kanyang. (adaka kepsi semurah begitu?)..

yay!!!(maciamm larik tajuk) ok2 laa.. dulu2.. FS sangat pemes! xda satu urg pun akan ketinggalan untuk mempunyai ACCOUNT FS tersebut.. urg bilang.. "SAPA CEPAT DIA DAPAT" hahahaha. tp ni tebalik, "SAPA LAMBAT DIA NDA DAPAT" adakah??  kalau FS, ada WEBCHAT, yeehaaa.. aku seorang penggemar CHATTING melangkah kaki masuk ke alam perumahan chatting2 ni. Memang PEMES la aku dulu(PRASAN!!), sepa ndak kanal DIELIEY? its me. ahhahahaa.. masuk2.. room yg menjadi kegemaran room malaysia n indonesia.. "INDONESIA CHING!!!" yeahh! menjadikan aku trus bertakhta di ALAM MAYA iiniii.. weehaaaa..

Bahasa pun bertukar menjadi minah INDON, yay.. cewaaaa... setelah lama meninggalkan FS, aku mula beraksi di TAGGED pulaa.. hahahahahahahahahaah.. TAGGED! nama GLEMER KU "LIEY", ada sapa kanal? nda kanal rugi laaaaaaaaaaa kamurangg.. aku pemes baaa (PRASAN LAGII).. tagged turut memberi perkhidmatan CHATTING, tp xda bedio chat :( aiyakkk.. tdk dpt cuci mata.. hahahaha, bermula d tagged, aku suda pndai berbahasa SEMENANJUNG. yeeaahhhhh. PERCAYA NDA? percaya laaa.. jgn la cuba2 mok kelentong ak, kmurang ckp semenanjung. paling ku TERER tu(mangkali). hahahaha...aiyakk.. dari sana juga.. byk kawan aku dapat, tp MALANGNYA, dari SABAH cipuuuuuut sejaa. ish!.. xda byk urg sabah main tagged. smua tym tu masi main FS.(kbandaran btul), AIMAN (gfku) telah mngajarkan aku BERBAHASA KELATE. tp bukan dia sajaa.. ramai lg kawan2 ku turut membantu mengembangkan BAHASA KU.. kan 1 MALAYSIA kita ani.... yeah!.. dan lepas tu, aku mulai berJINAK-JINAK dengan FACEBOOK.

FACEBOOK(muka buku) yg lbih dkenali c FB. kui3... ni barang lama suda aku buat, cuma dengan KECETEKAN IT, aku tdk brpa layan, org bilang. FACEBOOK hanya UNTUK ORG TUA2 SAJA. huh?? salah betul PENYATA TERSEBUT, mula2 eyaa. FB SUNGGUH SKEMAAAAAAAAA!! hahaha. ndak caya? percayalaaa... memang ulun totuo (urg tua2@warga emas berlian).. sungguhla boring dulu FB, macam ndak kana pandang pun ada (aku saja yg memandang) nahh... kali byk BUDAK2 pg join sama itu FB, makin rancak trus bha.. DAN sekarang FB berwajah BARU.dan byk org merungut dengan aku(xda2 bha) "miraaaa!! kenapa FB TUKAR RUPA SUDAAA???" "miraaaaaaaaa.. bapako nda bayar CCM kaaa??" , lagii "miraaaaaaaaaaaaaaaa!! macam aku mau hentam tu c pembuat fb tuu (mark zuckerberg)" dan macam2 lagi. weyhhhhhhhh!! pening aku tau layan gelagat kamurang.. maciaamm la sa ni bini c mark tu...kalau sa bini dia.. WOW bgus juga.. KAYA jugaa.. blinkkk blinkkkk.. hahahahahaah... yeahhh!!! dan satu lgi! FB buli bt STATUS VIA pelbagai jenis. contoh : status VIA BLACKBERRY, status VIA IPHONE, VIA DUKUN, VIA HP PINJEMEN.. semua ni.. boleh tgo status aku d FACEBOOK laa. nda cayak sudaaaaaaaa.. hahahahahahaha.. yay!.. (xda idea suda).

bai. enjoy ma gmbar di bawa ni. ahahahahahaha

Ini dia my Tagged

Dalam Tagged. 

Ini dia my second FB, (utk men gem)

mY Friendster. (byk kenangan tau!)

Taadaaaaaaaa!! Ini la my FB.

No comments:

Post a Comment

Kumin-Kumin! Jum jum!

Clik HERE to FOLLOW!

Butang follower
Open Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...