LIKE!

favourite links

Tuesday, January 18, 2011

Gara-gara Tidur dipetang hari

My fmly
 
Kliok kliok.. (bunyi alarm kereta dilockkan)
"Mieraaaaaaaaaaa" kedengaran suara lelaki memanggil-manggil namaku.
"Eyaaaaa abahhhhhku sayanggggg" rupanya abahku lepas balik dari pekan.
"Panggil mamamu, minum petang jum, p buat air!" walaupun ketika itu diriku sibuk bermain pisbuk,
sah! tidak dapat mengelak apabila seorang ayah mengarah anaknya untuk membuat sesuatu task.
aku pun mengerakkan diri untuk masuk ke dapur memasak air (xda air panas sedia ada)
Setelah itu, ku lihat ibuku nyenyak tidur di atas katil empuknya itu..uhhh! rasa nyaman mata memandang
"Maa!! ohhh mamaku sayang!!!!!" suaraku dengan manja mengejutkan ibuku yg sedang lena
dibuai mimpi-mimpi indah. 
 
"Eya nak..." ibuku yang dalam keletihan menyambut sahutanku kembali
"Abah suruh bangun, minum petang"
walaupun ketika itu ibuku masi lagi mamai-mamai di alam tidurnya. terpaksa juga bangun
kerana ingin mematuhi perintah seorang suami.
Ketika selesai anak beranak minum petang bersama.. ibuku pun menyambung balik tidurnya
aku pun sebagai anak menyambung balik kerja ku ngadap pisbuk gitu lorh.
Tepat jam 6. Aku tidak ingin mengejutkan ibuku. (dalam hati, biarlah mama bgun sndiri, myb penat)
 Tidak lama selepas itu, ibuku bangun sendiri.
"Mira! Jam berapa sudah ni?" ibuku menanyakanku waktu.
"Jam 6 lebih sudah ni ma, kenapa?" aku agak kebingunggan.
"Ah??? Betul bha? Kenapa masih gelapp?? Mau dekat jam 7 sudah ni kan?" 
Aku agak konpius apabila aku hairan dengan sikap ibuku
apa kena mengena jam 7 mau gelap? eyalah... memanglah hari sudah mau malam.
tetapi aku biarkan ibuku didalam kebingunggan.
ku lihat dari pintu luar kamarnya,, ibuku menatap cermin solek yang terletak di penjuru bilik itu.
Aku keliru. Ibuku ni kenapa? Apa sudah jadi? 

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! rupa-rupanyaa!!!!!
ibuku masi mamai gilaa!! ibuku pikir 6 pagi. hahahahaha. ibuku panik sedikit.
pasal kena gerak mengajar. mestilah bangun awal. hahahahahaa..
ibuuu ibuuuuuuuu.. tulah! len kali jangan tidur petang lagi.. kan tengok jam pun salah..
adakah 6 petang di bilang 6 pagi. sah sah.. 
nasib tidak bergegas ke kamar mandi trus pakai baju kerjaa..
kannn trus kena buli oleh anakmu ngan suami mu. hahahahaha :P

anyway. sayang my mum!!!!! yeeehaaaaaaaaaaaaa!!!

2 comments:

Kumin-Kumin! Jum jum!

Clik HERE to FOLLOW!

Butang follower
Open Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...