LIKE!

favourite links

Monday, May 23, 2011

Macam mana kena "PAW!"

anu... mula2.. ada surang lelaki dtg p kedai.. perwatakannya pkai topi.. kaki timpang sebelah kunun.. masa minta num hp kedai, dia ckp.. mau order makanan, tp mau main kol nnt.. pasal tdk tahu apa "BOS" dia mau order kununnn... slpas tu.. aku sndiri p bagi num hp kedai... jadi.. lepas tu.. tdk lama kemudian, ada lelaki tu call office phone la.. xtaw la.. lepas tu.. uncle yg mnyambut call tu.. trus kol kwn aku yg keja dkat cashier.. utk order apa yg org tu mau.. xsilap.. dia order. mee hoon goreng seafood ka.. 4 tapau?? ntah.. lupaa.. yg aku ingat 2 plastik laa.. pastu.. uncle bg rm300 utk tukar duit.. dari sana aku hairan suda.. bt pa org tu mau tukar duit sampai rm300?? paling2 pun duit besar rm100.. ermm.. tapi.. aku tidak pulak terpikir mau tegur.. pasal blur..blurr jugak..suda tu.. kawan ku tu cadang mau hantar makanan tu dengan aku.. org yg KONONnya mengorder tu.. org kerja kesihatan.. bos durang nama "JIMMY" kunun..kununn lahhh.. bersambung tadi.. tapi.. uncle tidak bagi dua orang pergi.. 
pasal tempat tu tidak jauh pun... dalam 69meter jak kali (agak jak) jadi.. kawan aku tu.. pergi la dia sorang..sorangg.. aku pun busy bt kerja tym tu... cuaca hari tu lagi hujan... pastu tidak lama kemudian..
aku dari kitchen.. aku nampak kawan aku d luar nangis2... tym tu ada uncle jugak.... dalam pkiran aku... knpa kawan aku ni menangis.. adakah dia jatuh tergelincir dan berasa malu?? adakah duit hilang? adkah adakah adakah?? banyak persoalan bermain-main dalam minda aku ketika itu... tnpa membuang masa.. aku pun terus bergegas keluar ... aku tnya knpa kwn aku tu nangis.. dia diam2.. pastu lama2 baru dia ckp.. yg dia kena tipu... lelaki tu tunggu kawan aku dkat simpang jalan dan minta duit tu.. dan dia suruh kwn akup ambil duit balikkan di pejabat kesihatn.. tmpat boss mereka yg KONONnya bernama "JIMMY" tu.. selepas kawan aku jumpa orang yg bernama jimmy tu.. ternyata.. orang tu.. cuma budak praktikal sana.. dan bukanla boss pun.. dan c jimmy ni pun perna mkan di kedai gak.. dan dia jugak la dtg kedai utk cek kebersihan kedai..*Cuma Budak Praktikal* tidak silap aku.. dari sana.. kawan aku trus menangis.... budak2 kesihatan lg ckp.. *kau kena tipu ni* kwn aku pkir dorang main2 ckp mcm tu.. rupanya betul.. kwn aku nangis.. sampai la kedai (ini lah kwn aku cerita kat aku).. lepas tu... uncle buat laporan kat balai polis.. aku dan kawan aku pun.. di bawa ke balai polis untk di soal siasat.. heee.. kecutt jugak laa.. hujan lagi tym tu.. Fuhhh!!!! Pes tym lg masuk balai... tapi.. tym kena tnya tu.. bukan kami pun yg jawab.. ngee.. smua uncle jawab... aku ada la jugak bersuara.. tp kawn aku tu jak yg senyapp.. (masi trauma bha) ndak lama lepas tu.. abg polisi pun dpt kedai utk cek cctv.. tpi.. sama gak..cctv tidak menampakkan muka lelaki bertopi tersebut.. hampa.. tidak dpt berbuat apa2... cek hp... sama jugak.. tdk dpt kesan num hp lelaki tu...

apa-apa pun.. kes tu masi blum selesai sampai la sekarang.. sampai aku tidak lg bekerja.. 
uncle ckp : duit xkisah hilang,, tapi kita bt laporan ni.. utk kebaikan bersama.. supaya org lain jugak boleh berhati-hati dan berwaspada.. dan menjadi pengajaran kpda kita semua..

Sejak hari tu.. aku xbrani bg num hp kedai da.. ngeee :)

No comments:

Post a Comment

Kumin-Kumin! Jum jum!

Clik HERE to FOLLOW!

Butang follower
Open Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...